Monday, September 6, 2010

The Last Ramadhan

These Last days of Ramadhan......

terbaca status hanisah dekat fb, mcm mana jika setiap langkah kita ke surau tu adalah langkah terakhir kita untuk pergi menunaikan solat tarawih? macam mana kalau itu kali terakhir kita berebut saf depan dengan makcik yang bukak Quran tu? macam mana kalau ini kali terakhir kita dapat rasa masakan mak kita untuk sahur dan buka puasa? macam mana kalau itu yang terakhir kita dengar imam tu baca salah tajwid lepas tu semua makcik2 tak puas hati? macam mana kalau Ramadhan ini adlh yang terakhir buat kita....??

saya tak dapat pergi malam tarawih terakhir saya...saya tak dapat tunaikan bangun malam terakhir saya... saya hanya dapat merenunng orang lain buat macam tu, sbb sy sakit (izzati lah sorang yang faham kecohnya keadaan tu masa tu), jadi saya memohon, ya Allah, janganlah matikan saya sebelum sempat saya bertemu dengan Ramadhan yang akan datang pada tahun depan.. ya Allah, saya pohon....

Allah knows best.

ya Allah, macam mana kalau itu adlh fight yang terakhir saya dengan dia...?

3 comments:

  1. aahhhh mcm mana boleh ttb jadi emo nihhh?

    ReplyDelete
  2. rebut dgn mak cik yang bukak quran. lols. mak cik dekat rumah kte pun same. gedabak gile quran dorg. saf kedua pun boleh nmpk kot. klaka.

    p/s; skrg ni lagi glemer. orang gune ipod je.

    ReplyDelete
  3. ye ke?? ade org gune ipod kat surau awak ke hanisah?? wahhh, kite kaguum dengan makcik tu.

    hanisahhhh! doakan kte study and tak mati! =)

    ReplyDelete